Celem Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku jest świadczenie usług medycznych na wysokim specjalistycznym poziomie, z zachowaniem wymagań ustawowych i przepisów prawnych, zapewniając pacjentom oraz personelowi przyjazne i bezpieczne warunki leczenia, pobytu i pracy. Działania ukierunkowane są na potrzeby, oczekiwania a także na zwiększenie zaufania i zadowolenia pacjentów.

Polityka jakości jest ściśle powiązana z naszym powołaniem, wyznawanymi przez nas wartościami, postawą etyczną i z przyjętą misją, która brzmi następująco:

„Dążymy do udzielania świadczeń zdrowotnych o najwyższej jakości”

Politykę jakości realizować będziemy poprzez następujące cele strategiczne i jakościowe:

  • Zapewnienie wysokiego poziomu usług medycznych z uwzględnieniem dostępnych nowoczesnych metod terapeutyczno - diagnostycznych, spełniających oczekiwania naszych Pacjentów.
  • Utrzymanie poziomu aktualnych zakresów działalności leczniczej wraz z rozszerzaniem działalności w kierunku koordynowanej - kompleksowej opieki zdrowotnej, łączącej lecznictwo szpitalne, usługi opiekuńczo-lecznicze z ambulatoryjną opieką specjalistyczną, rehabilitacją, podstawową opieką zdrowotną, lecznictwem środowiskowym, psychiatrycznym oraz ratownictwem medycznym.  
  • Utrzymanie i ciągłe doskonalenie w zakresie spełniania wymagań norm oraz standardów akredytacyjnych w celu podnoszenia jakości realizowanych świadczeń medycznych oraz bezpieczeństwa pacjentów i personelu.
  • Zapewnienie wysokiego poziomu wiedzy i kompetencji personelu, osiąganego w wyniku systematycznego kształcenia podyplomowego, w tym poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Modernizację infrastruktury oraz znoszenie barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, wyposażenie w bezpieczną dla pacjenta i pracowników aparaturę medyczną.
  • Zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska, poprzez ciągły monitoring istotnych aspektów środowiskowych, identyfikację i eliminację zagrożeń środowiskowych oraz analizę ryzyka ich wystąpienia.
  • Dążenie do optymalizacji w zakresie oddziaływania na środowisko naturalne poprzez racjonalne gospodarowanie wodą i ściekami oraz zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i cieplnej.
  • Zapobieganie wszelkim urazom i wypadkom, zranieniom ostrymi narzędziami, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym.
  • Monitorowanie ryzyka zawodowego i dążenie do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w tym narażenia na promieniowanie jonizujące.
  • Zapewnienie stałego doskonalenie ZSZ w związku ze zmianą otoczenia.
  • Zapewnienie bezpieczeństwa informacji poprzez zarządzanie ryzykiem, zmianami oraz ciągłością działania.
  • Ochronę systemów przetwarzania informacji przed nieuprawnionym dostępem bądź zniszczeniem.
  • Zapewnienie poufności, integralności, dostępności i rozliczalności informacji przetwarzanych przez SPS ZOZ w Lęborku oraz własności intelektualnej, będących aktywami jednostki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego konsumentów poprzez przygotowywanie potraw spełniających wszelkie wymogi bezpieczeństwa.
  • Dążenie do przygotowania posiłków optymalnej jakości, zarówno pod względem wartości odżywczych, estetyki oraz walorów smakowych.
  • Zapewnienie warunków do konsultacji i współudziału pracowników oraz partnerów społecznych w utrzymaniu i doskonaleniu ZSZ na wszystkich poziomach organizacji.

Dyrektor deklaruje pełne zaangażowanie własne i całego personelu w utrzymanie Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz jego stałe doskonalenie. Wszystkich pracowników SPS ZOZ w Lęborku czyni odpowiedzialnymi za realizację Polityki Jakości w odniesieniu do ich stanowisk pracy i zobowiązuje do wykazywania inicjatywy w zakresie doskonalenia procesów i usług.